2021年5月2日星期日

🌾数算俄梅珥—第31天Omer Count for the 16th of the Hebrew Month Iyar

数算俄梅珥—第31天

希伯来历以珥月第16日

Omer Count for the 16th of the Hebrew Month Iyar

Day 31

数算俄梅珥之每日祷告:

DAILY PRAYER FOR THE COUNTING OF THE OMER:

每天要说的祝福祷告:Each day, one says the blessing:

亚哈威我们的全能神,宇宙之王,是应当称颂的,祂以亚呼赎阿.哈.玛西阿克(耶稣基督)的宝血拯救了我们,并使我们成圣,用祂的如阿克.哈.古德西(圣灵)充满我们,并命令我们数算俄梅珥。Blessed are YOU, YAHUVEH our ELOHIM, KING OF THE UNIVERSE, WHO has saved & sanctified us with YAHUSHUA'S [JESUS CHRIST] BLOOD, filled us with HIS RUACH HA KODESH [HOLY SPIRIT], and has commanded us to count the omer.


今天是俄梅珥第31天。是俄梅珥的4周3天。Today is the 31st day of the Omer.

满有恩典的亚,愿祂在我们的日子里,快快差遣亚呼赎阿回到我们这里,奉亚呼赎阿的圣名,阿们!YAH the MERCIFUL ONE, may HE send YAHUSHUA to return to us quickly in our days in YAHUSHUA’S NAME, AMEN!


这是我们时常的祷告:愿我们蒙阿爸亚哈威,亚呼赎阿和如阿克.哈.古德西,甜美的圣灵的喜悦,并且得着像以诺那样的见证。It is our constant prayer to be found pleasing to ABBA YAHUVEH, YAHUSHUA, and THE RUACH HA KODESH SWEET HOLY SPIRIT and to have a testimony unto Enoch. 以诺被活着提到天国去了,因为他被发现蒙阿爸亚哈威的喜悦。Enoch was taken up to Heaven alive because he was found pleasing unto ABBA YAHUVEH.


就像以诺被提去了天国,当我们等候亚呼赎阿回来接祂的新娘的时候,我们祷告自己算是配得成为亚呼赎阿.哈.玛西阿克的新娘。Just like Enoch was taken to Heaven, we pray to be counted worthy to be a bride of YAHUSHUA ha MASHIACH as we wait for HIS return to take HIS bride. 愿祂发现我们准备好了,并且在热切地等候着,因为亚呼赎阿是来接毫无斑点,毫无皱褶的顺服的新娘。May HE find us ready and eagerly waiting as YAHUSHUA comes for an obedient bride with no spot or wrinkle.

俄梅珥第31天经文阅读:

Day 31 Omer Reading:


第五周 /第五种属性—谦卑/忠心(Hod)Week 5 /Attribute 5

-

Humility/Devotion (Hod)

我们进入了第5周的数算俄梅珥直到沙夫幼特节We have completed 4 weeks counting to Shavuot坐在我们的主亚呼赎阿的脚前 Sitting At The Feet Of Our Master YAHUSHUA


你愿意付代价吗?Are You Willing To pay The Price?

马太福音Matthew 10:32

〔亚呼赎阿说:〕32“凡在人面前认我的,我在我天上的父亚哈威面前也必认他;33凡在人面前不认我的,我在我天上的父亚哈威面前也必不认他。” "Whoever acknowledges ME in the presence of others I will also acknowledge in the presence of MY Father in heaven. Matthew 10:33 But whoever disowns ME before others I will disown before MY Father in heaven.


34“你们不要想我来是叫地上太平;我来并不是叫地上太平,乃是叫地上动刀兵。36人的仇敌就是自己家里的人。Matthew 10:34 "Don't suppose that I have come to bring peace to the Land. It is not peace I have come to bring, but a sword! 

Matthew 10:35 For I have come to set Matthew 

35因为我来是叫人与父亲生疏,女儿与母亲生疏,媳妇与婆婆生疏。10:36 a man against his father, a daughter against her mother, a daughter - in - law against her mother - in - law, so that a man's enemies will be the members of his own household.


Matthew 10:37-39


37“爱父母过于爱我的,不配作我的门徒;爱儿女过于爱我的,不配作我的门徒;Matthew 10:37 Whoever loves his father or mother more than he loves ME is not worthy of ME; anyone who loves his son or daughter more than he loves ME is not worthy of ME.

38不背着他的十字架跟从我的,也不配作我的门徒。Matthew 10:38 And anyone who does not take up his execution - stake and follow ME is not worthy of ME.

39得着生命的,将要失丧生命;为我失丧生命的,将要得着生命。”Matthew 10:39 Whoever finds his own life will lose it, but the person who loses his life for MY sake will find it.


在上面经文中,亚呼赎阿描述了一个祂的真正的门徒(Talmidim)。祂清楚地告诉我们跟随祂是要付出代价的。很多人只想得祝福却不愿付出代价。Above YAHUSHUA describes a true Talmidim/Disciple of HIS. HE clearly is telling us their will be a price for following HIM. Many want the blessings but do not want to pay the price. 这些是非常强大有力的话语,而在这数算俄梅珥期间我们必须省察我们的心,如果我们把其他人包括我们家人置于祂之前,我们就要祈求饶恕。These are very strong words and during this time of counting the Omer we need to search our hearts and ask forgiveness if we have put others including our families before HIM.我不是在说我们不用理会家人,而是我们必须保持每件事的恰当顺序。我们必须计算代价。 I am not saying we are to ignore our families, but we need to keep everything in its proper order. We need to COUNT THE COST.


************************************************************


我们想要得祝福但我们不喜欢“如果”,因为“如果”是有条件的并且是必须服从的。唯有顺服祂的话语才能带来祝福。We want the blessings but we don't like the "IF'S", because the "IFS" are conditional and require obedience. It is only obedience to HIS Word that brings the blessings.


你们那些被称为牧师或教师们等等。你们愿意付代价吗?既使没有酬劳,你还会愿意服事祂,并相信祂会满足你一切所需用的吗?Those of you who feel you are called to be Pastors, Teachers etc, are you willing to pay the price? Are you willing to serve HIM even if you do not get paid and to trust HIM to meet your needs?


若你得罪了某人,当你知道你错了并且悔过了,你愿意在你服事的人面前坦然地承认你的过失吗?你愿意为他人负起责任吗?Are you willing to be transparent before those you serve, admit when you are wrong and repent if you have offended someone? Are you willing to be accountable to others? 你愿意做一个仆人吗?哪怕你得不到世俗的认可,你还会愿意侍奉祂吗?你愿意给予吗?Are you willing to be a servant? Are you willing to serve HIM, even if you get no worldy recognition? 愿意给予那些祂差遣路过你身边的人吗?哪怕他们从未说过一声谢谢你,并在你纠正他们的时候或者在事情变得很棘手的时候,他们扬长而去时?Are you willing to give and give to those who HE sends across your path even if they never say thank you and leave when correction is given or when the going gets tough?


是的,侍奉主亚呼赎阿是要付出代价的,但这里的和在将来的世界(Olam Ha Ba)里的祝福,却远远超过所作出的牺牲。Yes there is a price to pay for serving the Master, but the blessings here and in the World to Come/Olam Ha Ba far out weigh the sacrifices.


你爱主亚呼赎阿我们的玛西阿克,我们的王,胜过爱你的家人,甚至胜过爱你的孩子吗?难道你没有意识到祂爱你的孩子胜过你爱他们吗?Do you love the Master YAHUSHUA our MASHIACH Our King more then you love your family or even your children? Don't you realize that HE loves your children even more then you do?若祂呼召你为祂的国度作出牺牲时,你不认为祂同时也知道如何照顾你的孩子吗?若你不这么认为,那你真的不了解亚哈威为父的心。在我们服事祂的时候,我们在祷告中相信祂会看顾保守关乎我们的一切。 If HE calls you to sacrifice for His Kingdom, don't you think HE knows how to take care of your children as well? If you don't you do not know the Father heart of YAHUVEH. As we serve HIM, in prayer we trust HIM to take care of what concerns us.


因为你选择去顺服祂的妥拉,听从亚呼赎阿,你会愿意因此被你的朋友和家人抛弃,羞辱,嘲笑吗?很多人都不愿意。Are you willing to be forsaken, humiliated, scorned by your friends and family because you choose to be obedient to HIS Torah and YAHUSHUA? Many are not. T他们喜欢“玩”犹太人的东西,但他们不想去过它们所代表的生活,不想学习它们的意思,不想放弃他们人的传统,不想听从祂的话。hey like to "Play" with the 'Jewish" things, but they do not want to live what they represent or learn what they mean or give up their traditions of men and be obediant to HIS Word.


祂在使用祂的如阿克/圣灵的宝剑将绵羊与山羊群分开。祂在开始将那些从心里爱祂并服事祂的人与那些只用嘴唇服事的人分开。HE is using HIS Sword of HIS Ruach/Spirit to seperate the sheep from the goats. HE is beginning to seperate those who love HIM and serve HIM from the Heart, and those who are only giving lip service.


祂正在将那些想随己意点餐即食的“汉堡王”基督教与那些说“愿祢的旨意成就,而不是我的意愿”的人分开!HE is seperating those who want the "Burger King" Christiantiy where they can have it their way, from those who are saying Thy Will Be Done, Not Mine!


我们下定决心:我们要以祂的方式服事祂,而不是以我们的方式。我们不是要取悦人,而是要取悦祂。We made the decision, that we were going to serve HIM HIS way, not our way. We were not going to be men pleasers, but please HIM. 唯有当我们完全地摆上,并且同心合意成为祂的身体时,我们就会像那些走在我们前面的使徒行传2章里早期弥赛亚教会一样。It is only when we are totally sold out, and in one accord as HIS Body that we will be like those who went before us in the early Messianic Community of Acts 2.


使徒行传2章

1沙夫幼特节/五旬节到了,门徒都聚集在一处。2忽然,从天上有响声下来,好像一阵大风吹过,充满了他们所坐的屋子,3又有舌头如火焰显现出来,分开落在他们各人头上。4他们就都被如阿克.哈.古德西充满,按着如阿克.哈.古德西所赐的口才说起别国的话来。

5那时,有虔诚的犹太人从天下各国来,住在耶路撒冷。6这声音一响,众人都来聚集,各人听见门徒用众人的乡谈说话,就什纳闷;7都惊讶希奇说:“看哪,这说话的不都是加利利人吗?8我们各人怎么听见他们说我们生来所用的乡谈呢?9我们帕提亚人、米底亚人、以拦人,和住在美索不达米亚、犹太、加帕多家、本都、亚细亚、10弗吕家、旁非利亚、埃及的人,并靠近古利奈的利比亚一带地方的人,从罗马来的客旅中,或是犹太人,或是进犹太教的人,11克里特和阿拉伯人,都听见他们用我们的乡谈,讲说神亚哈威的大作为。”12众人就都惊讶猜疑,彼此说:“这是什么意思呢?”13还有人讥诮说:“他们无非是新酒灌满了。”

14彼得和十一个使徒站起,高声说:“犹太人和一切住在耶路撒冷的人哪,这件事你们当知道,也当侧耳听我的话。15你们想这些人是醉了;其实不是醉了,因为时候刚到巳初。16这正是先知约珥所说的:17神亚哈威说:在末后的日子,我要将我的灵浇灌凡有血气的。你们的儿女要说预言;你们的少年人要见异象;老年人要做异梦。18在那些日子,我要将我的灵浇灌我的仆人和使女,他们就要说预言。19在天上,我要显出奇事;在地下,我要显出神迹;有血,有火,有烟雾。20日头要变为黑暗,月亮要变为血;这都在主亚哈威大而明显的日子未到以前。21到那时候,凡求告主亚哈威名的,就必得救。

22“以色列人哪,请听我的话:神亚哈威借着拿撒勒人亚呼赎阿在你们中间施行异能、奇事、神迹,将祂证明出来,这是你们自己知道的。 23祂既按着神亚哈威的定旨先见被交与人,你们就借着无法之人的手,把祂钉在十字架上,杀了。24神亚哈威却将死的痛苦解释了,叫祂复活,因为祂原不能被死拘禁。25大卫指着祂说:我看见主〔亚呼赎阿〕常在我眼前;祂在我右边,叫我不至于摇动。26所以,我心里欢喜,我的灵(原文是舌)快乐;并且我的肉身要安居在指望中。27因祢必不将我的灵魂撇在阴间,也不叫祢的圣者见朽坏。28祢已将生命的道路指示我,必叫我因见祢的面(或译:叫我在祢面前)得着满足的快乐。

29“弟兄们!先祖大卫的事,我可以明明地对你们说:他死了,也葬埋了,并且他的坟墓直到今日还在我们这里。30大卫既是先知,又晓得神亚哈威曾向他起誓,要从他的后裔中立一位坐在他的宝座上,31就预先看明这事,讲论玛西阿克复活说:祂的灵魂不撇在阴间;祂的肉身也不见朽坏。

32这亚呼赎阿,神亚哈威已经叫祂复活了,我们都为这事作见证。33祂既被神亚哈威的右手高举(或译:祂既高举在神亚哈威的右边),又从父亚哈威受了所应许的如阿克.哈.古德西,就把你们所看见所听见的,浇灌下来。34大卫并没有升到天上,但自己说:主亚哈威对我主〔亚呼赎阿〕说:祢坐在我的右边,

35等我使祢仇敌作祢的脚凳。36“故此,以色列全家当确实地知道,你们钉在十字架上的这位亚呼赎阿,神亚哈威已经立祂为主,为玛西阿克了。”

37众人听见这话,觉得扎心,就对彼得和其余的使徒说:“弟兄们,我们当怎样行?”38彼得说:“你们各人要悔改,奉亚呼赎阿.哈.玛西阿克的名受洗,叫你们的罪得赦,就必领受所赐的如阿克.哈.古德西;39因为这应许是给你们和你们的儿女,并一切在远方的人,就是主亚哈威-我们神所召来的。”40彼得还用许多话作见证,劝勉他们说:“你们当救自己脱离这弯曲的世代。”41于是领受他话的人就受了洗。那一天,门徒约添了三千人,42都恒心遵守使徒的教训,彼此交接,擘饼,祈祷。

43众人都惧怕;使徒又行了许多奇事神迹。44信的人都在一处,凡物公用,45并且卖了田产、家业,照各人所需用的分给各人。46他们天天同心合意恒切地在殿里,且在家中擘饼,存着欢喜、诚实的心用饭,47赞美神亚哈威,得众民的喜爱。主亚哈威将得救的人天天加给他们。



我们效仿的典范是早期弥赛亚教会,他们爱亚呼赎阿和妥拉,流淌在如阿克.哈.古德西的恩赐中。The model we follow is that of the early Messianic Community who loved YAHUSHUA and The Torah and flowed in the Gifts of the Ruach HaKodesh. 我们不以发出欢呼声,在祂面前跳舞为耻,并且让祂的如阿克以她的方式运行在我们的服事中。我们受造是要以心灵和诚实敬拜祂。We are not ashamed to make a joyful noise, dance before HIM and let His RUACH have HER way in our Services. We were created to Worship HIM in Spirit and In Truth.


我不会妥协,哪怕是在巴比伦中。I will not Compromise Even In The Midst Of Bablyon (Article)


约翰福音John 14:21 

有了我的命令又遵守的,这人就是爱我的;爱我的必蒙我父亚哈威爱他,我也要爱他,并且要向他显现。Whoever has my commands and keeps them is the one who loves me, and the one who loves me will be loved by my Father, and I will love him and reveal myself to him."


哥林多后书2 Corinthians 4:5-12


5我们原不是传自己,乃是传亚呼赎阿.哈.玛西阿克为主,并且自己因亚呼赎阿作你们的仆人。5 For what we are proclaiming is not ourselves, but the Messiah YAHUSHUA as Lord, with ourselves as slaves for you because of YAHUSHUA.


6那吩咐光从黑暗里照出来的神亚哈威,已经照在我们心里,叫我们得知神亚哈威荣耀的光显在亚呼赎阿.哈.玛西阿克的面上。6 For it is the ELOHIM who once said, "Let light shine out of darkness," who has made HIS light shine in our hearts, the light of the knowledge of ELOHIM's glory shining in the face of the MASHIACH YAHUSHUA.


7我们有这宝贝放在瓦器里,要显明这莫大的能力是出于神亚哈威,不是出于我们。7 But we have this treasure in clay jars, so that it will be evident that such overwhelming power comes from ELOHIM and not from us.


8我们四面受敌,却不被困住;心里作难,却不致失望;9遭逼迫,却不被丢弃;打倒了,却不致死亡。8 We have all kinds of troubles, but we are not crushed; we are perplexed, yet not in despair;9 persecuted, yet not abandoned; knocked down, yet not destroyed.


10身上常带着亚呼赎阿的死,使亚呼赎阿的生也显明在我们身上。10 We always carry in our bodies the dying of YAHUSHUA, so that the life of YAHUSHUA may be manifested in our bodies too.

11因为我们这活着的人是常为亚呼赎阿被交于死地,使亚呼赎阿的生在我们这必死的身上显明出来。11 For we who are alive are always being handed over to death for YAHUSHUA's sake, so that YAHUSHUA's life also might be manifested in our mortal bodies.


12这样看来,死是在我们身上发动,生却在你们身上发动。12 Thus death is at work in us but life in you.


************************************************************


阅读诗篇119:73-80Read Psalm 119: 73 - 80

י(Yud)

祢的手制造我,建立我;求祢赐我悟性,可以学习祢的命令!敬畏祢的人见我就要欢喜,因我仰望祢的话。

亚哈威啊,我知道祢的判语是公义的;祢使我受苦是以诚实待我。求祢照着应许仆人的话,以慈爱安慰我。

愿祢的慈悲临到我,使我存活,因祢的律法是我所喜爱的。愿骄傲人蒙羞,因为他们无理地倾覆我;但我要思想祢的训词。愿敬畏祢的人归向我,他们就知道祢的法度。愿我的心在祢的律例上完全,使我不致蒙羞。

Psa 119:73 י (Yud) Your hands made and formed me; give me understanding, so I can learn your mitzvot.


倒数俄梅珥期间阅读的预言Prophecies being read during the counting of the Omer


Prophecy 35

Betrayed With A Kiss


Prophecy 86

Away from MEE, You Disobedient So-called BRIDE!


Prophecy 113

Thus Saith YAHUSHUA ha MASHIACH, “Will You Allow ME to Divide What MY Hand Did Not Join Together?”


Prophecy 129

Beware the Wrath of the LAMB! YAHUSHUA Brings HIS Dividing Sword!



沒有留言:

發佈留言

📒40-2以莉莎法的住棚节信息Elisabeth's Sukkot Message

以莉莎法的住棚节信息Elisabeth's Sukkot Message 2005年10月23日 October 23, 2005 我所有在亚呼赎阿里面亲爱的家人们,平安! Shalom All My Beloved Family In YAHUSHUA! 我正在住棚节的...